søndag den 28. juli 2013

Sjov med glasur

Jeg har lige haft fødselsdag og så var det jo tid til at eksperimentere lidt med nye teknikker. Desværre løb tiden fra mig, så resultatet blev ikke helt så godt som håbet, men det var super nemt og en hurtig måde at pynte en lagkage, hvis det ikke lige skal være den store omgang med fondant.

 


Jeg lavede en stor portion lyserød glasur og en mindre portion brun glasur. Den brune lavede jeg lidt tyndere end den lyserøde og kom i en frysepose og klippede et lille bitte hul i posen. Først kom den lyserøde glasur på, så det dækkede kagen og derefter lavede jeg små brune pletter på kagen. Med et grillspyd trak jeg så en streg gennem alle cirklerne, så de blev til en hjerteranke :)

Det skal gå lidt stærkt når først glasuren kommer på så de to farver kan flyde pænt sammen. Billederne er altså også i lidt dårlig kvalitet, men jeg havde kun lige mobilen i nærheden.

Lagkagen var med mousse af Baileys med hakket mørk chokolade og skovbær mousse - mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...