søndag den 13. oktober 2013

Hjalte 3 år!



3 år blev min store dreng i dag! Hvor er tiden dog bare fløjet af sted :) Nå, men ingen fødselsdag uden en kage og det blev så til dette her 3 tal. 


Det er lavet af 2 chokoladekager bagt i en randform. Så er de skåret til og smurt op med chokoladesmørcreme. Og så blev der ellers sorteret mini smarties. Kunne ikke rigtig forestille mig, hvor mange der egentlig skulle til, så jeg havde købt 3 poser og det var rigeligt - måske havde 2 været nok. Og så var det ellers bare i gang med et pillearbejde - tror det tog mig en times tid at sætte dem alle på. Smørcremen skal smøres ud i et tyndt jævnt lag, er det for tykt forsvinder halvdelen af smarties'en og er det for tyndt så falder de af. Ideén til kagen har jeg fra Pinterest - verdens bedste tidsfordriv ;)


Og endelig blev det tid til at puste lys ud for en utålmodig lille dreng :)


Og fødselaren var tilfreds med kagen :)

5 kommentarer:

  1. Flot kage - og stort tillykke! Et tre-tal er helt perfekt, tror det er den fødselsdag hvor tallet/alderen betyder mest...sådan har det i hvert fald været herhjemme - for så bliver man altså stor og skal begynde i børnehave :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja han går vildt meget op i tal og bogstaver lige nu, så den passede bare så godt :)

      Slet
  2. Wauw hvor er det bare en skøn kage! Håber den smagte lige så godt som den så ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja den blev super og havde ret meget "wauw-effekt" over sig ;)

      Slet
  3. Hej Hjalte hvor højt kan du åbne munden

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...