torsdag den 20. juni 2013

Tøse-træstammer

Forleden mødtes jeg med et par gamle kollegaer til lidt hygge i haven. Vi havde alle lidt spiseligt med og jeg havde selvfølgelig lagt billet ind på det søde indslag :)
 
Det blev så til disse yndige træstammer - idéen har jeg herfra Momses Univers.
 

De gjorde stor lykke. De er lavet af en rest chokoladekage som jeg havde i fryseren. Kagen blev smuldret i en skål med elpiskeren på lav hastighed. Derefter tilsatte jeg Baileys - masser af Baileys :) til det blev en god klæg masse. Massen kom i en stor engangsprøjtepose med en rund tylle i enden, marcipanen blev farvet pink og rullet ud i aflange firkantede stykker. Og så var det bare at sprøjte massen på marcipanen i en lang pølse, rulle marcipanen omkring og skære dem ud i passende stykker. Herefter blev enderne lige dyppet i lidt smeltet mørk chokolade og træstammerne pyntet med 3 små blomster med sukkerkugler.

Lækre bløde træstammer - mums!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...