lørdag den 7. december 2013

Chai latte og lakridsmandler


Disse 2 glas skal med mig på arbejde i morgen og forsøde søndagen for mine kollegaer :)

Det er lakridsmandler og Chai sirup til at lave Chai latte af - jeg har prøvesmagt begge dele i dag, og nøj hvor smagte det bare godt!

Chai siruppen lavede jeg af denne opskrift fra Foodlicious.dk. Hele køkkenet duftede af alle de skønne krydderier :)


Forleden lavede jeg en snigpremiere på lakridsmandlerne.

Jeg brugte:
100 g mandler
100 g hvid chokolade
Et par spsk. lakridspulver

Mandlerne blev ristet i ovnen i 8 min ved 200 grader. Så blev de vendt i smeltet hvid chokolade, som fik lov at tørre en smule. Og til sidst kom de på glas og blev rystet i lakridspulver. De smager helt vildt godt og forsvandt alt for hurtigt - de er helt perfekte som spiselige julegaver :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...