onsdag den 25. juli 2012

Slaraffenlejr og cupcakes


Slaraffenlejr er en ferielejr for børn som ellers ikke har mulighed for at komme på ferie. Børnene bliver indstillet af sagsbehandleren eller måske en lærer fra deres skole. Nogle børn er med fordi familien er økonomisk trængte og ikke har råd til at holde ferie, og andre fordi de trænger til et pusterum fra en til tider hård hverdag. Fælles for dem alle er, at de skal have en uge fyldt med oplevelser med nye kammerater og engagerede voksne. Alle de voksne arbejder frivilligt, og bruger en uge af deres sommerferie på at give ungerne en helt fantastisk uge.



Jeg har tidligere været med på lejren i mange år i træk, men nu har jeg fået en lille dreng som jeg ikke kan være væk fra en hel uge. Derfor blev jeg også super glad, da jeg blev spurgt, om jeg ville komme forbi en formiddag og lave en cupcake workshop.

Lejren har et helt fantastisk køkkenhold, som havde lavet alle kagerne og frostingen inden jeg kom (tænk hvis man lige havde så meget hjælp hver gang man skal lave en kage...:) ) I løbet af halvanden time fik vi pyntet 100 cupcakes, så der var tryk på i vores lille kageworkshop! Men det var super sjovt, og børnene gik op i det med liv og sjæl. Vi havde fået lov at låne en masse udstyr af den søde dame fra Sofisticake - en lille kagebutik, der ligger i Roskilde. Det er bare federe, når man har det rigtige udstyr :) Vi havde lånt mange forskellige blomsterudstikkere, rullepinde og moulds. Frøer og dødningehoveder var ret populære hos drengene og pigerne var vilde med fine blomster og sukkerkugler. Det var bare en super formiddag. Kagerne brugte de til den store børnefest dagen efter.

2 kommentarer:

  1. Wauw... sikke en skøn fortællling. Jeg var også gerne stillet op til et sådan arrangement. Dejligt.

    SvarSlet
  2. Ej, hvor god en idé! Og sikke fine kager I har fået lavet. Måske jeg skulle lave en Work-shop til Mads' fødselsdag til december - det er nogen gange lidt svært at finde på gode indendørsaktiviteter, men her var en god idé ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...